Bonjour! Welcome in Africa!!! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Sigal - WaarBenJij.nu Bonjour! Welcome in Africa!!! - Reisverslag uit Kumba, Kameroen van Sigal - WaarBenJij.nu

Bonjour! Welcome in Africa!!!

Door: Sigal

Blijf op de hoogte en volg Sigal

12 Februari 2009 | Kameroen, Kumba

Na heeel veel stress of ik mijn visa wel zou krijgen (de ambassade wou graag documenten hebben die aantonen dat ik in de gevangenisssen mag, maar die documenten kun je alleen krijgen van een hoge pief hier en daarvoor moet je in Kameroen zijn!), kwam deze uiteindelijk zaterdag ochtend aan pffffff ik kon beginnen met pakken!!!!!

Zondag ochtend vroeg vertrokken we uit Radolfzell waar het sneeuwde naar Stuttgart. Alles was oke en toen zat ik opeens in een (mini)vliegtuig naar Zurich. Ijskoud want ik had natuurlijk mn jas achtergelaten (JEEEE) en ik wist niet dat er nog vliegtuigen bestaan waar je uit moet stappen en met de bus naar het vliegveld word gereden…in Zurich in een Airbus waar we aardbeienijs kregen (?) vreemd…en toen was ik in KAMEROEN!!

Douala heeft een mini vliegveld en normaal komt er maar 1 vliegtuig tegelijk binnen, toen ik aankwam waren dat er helaas 3….. en al die mensen moesten naar buiten via de douana door een 1 deur (met dezelfde formaat als onze huisdeuren). Proppen, duwen, trekken en het is hier 30 graden! ZWETEN ZWETEN aaaahhhhh er was die avond ook een stroomstoring dus ik kwam ‘donker’ douala binnen…

Ik werd door een collega opgehaald maar omdat mn vlucht vertraagd was waren we te laat om nog door te kunnen rijden naar Kumba. In een hotel en een broodje avocado gegeten!! De volgende ochtend zou hij er tussen 8 en 9 zijn en ik was om half 8 natuurlijk al klaar…tsja! Hij kwam om iets van 10 uur en toen moesten we nog wachten op de huurauto (die werd op dat moment schoon gemaakt)..dus toen was het al 11 uur..geld gewisseld (1 euro is iets van 665 franc…hoe onhandig he) en naar een printerwinkel geweest om een offerte aan te vragen (om de niewsbrieven van GCI te printen) en toen gingen we eindelijk naar Kumba!

Het is hier zo mooi!! Alles is groen en bergachtig en ja het ziet er uit zoals we in alle films etc zien..In Kumba werd ik naar ons huis gereden wat in een rustig buurtje aan de rand van de stad ligt. We hebben echt een MEGA huis (koloniaal vermoed ik) de woonkamer is groter dan ons huisje in Radolfzell! Achter het huis zijn van die ‘domestic workers’ huisjes waar wat lokalen wonen, ze zijn erg aardig en ze helpen ons als we iets nodig hebben. Hier omheen staat een dikke muur, gelukkig staat het op een berg en hebben we heel erg mooi uitzicht als we op de veranda zitten (wat nu al mn favo plek is!!). er lopen toffe salamanders in allerlei kleuren rond en er zijn veel vogels (ik heb er op gelet!!)

Dinsdag op kantoor ingelezen op alles wat ze maar ook hadden van de gevangenissen projecten die ze hebben gehad..om 12 uur gelunched en het eten is hier lekker!!!! (bakbanaan, bonen, en allerlei soorten spinazies die wij niet kennen in europa)… na het werk hebben 2 collegas (amerikaanse en canadeese) me laten zien waar de mark is, het supermaktje, internet cafe en alle andere nuttige plekjes om te kennen. Een vriend van 1 van die meisjes ging opreden en we moesten naar die show toe. woensdag was nl Youth day en de show was een Coca cola mode/zang/dans show…. Hilarisch gewoon…natuurlijk was ik ook de cigaar en moest ik op het podium komen… ik moest de afrikaanse reclame van cola cola na doen, die ik dus nog nooit had gezien, embarasing dus…. Ik weet niet precies wat ze zeggen maar het is iets van: ‘íts hot in afrika, its time for a brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr cola moment’ De bedoeling is dus dat je brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zegt en zo een beetje doet alsof je iets heel verfrissend drinkt… nou ja ik heb er een coca cola Tshirt mee gewonnen hahahahahaha (verder was het gewoon te debiel en een ongeorganiseerde boel, was wel gaaf was dat er een mode show was van afrikaanse kleding en westerse kleding, en de deelnemers moesten een boodschap aan de youht doorgeven, waarbij de meeste wel attentie tegen HIV/AIDS incorporeerden, goed om te weten dat ze daar dan wel over nadenken…..)

Anyway ik ga nu stoppen want ik wil niet te lange verhalen typen steeds,

Soon nieuwe belevenissen :)

Liefs sigal

Mn mobiel nr is

+ 237 75202602









  • 12 Februari 2009 - 08:55

    Rika:

    Hee !!!

    Wat leuk dat je het daar naar je zin hebt.
    Ik zie uit naar je volgende bericht.

    Kus van Mij

  • 12 Februari 2009 - 09:00

    Ans:

    Wouw Si wat onzettend gaaf! Ben jaloers! Verheug me nu al op de rest van je verhalen!
    Veel plezier daar en veel liefs van mij. Ans

  • 12 Februari 2009 - 09:35

    Tessel:

    Aaah, klinkt heerlijk Si! Blijf verhalen schrijven hoor........
    Liefs!!!

  • 12 Februari 2009 - 10:46

    Nienke:

    Cool hoor, zit je gewoon opeens in Afrika!! Leuk om je verhalen te lezen :-)!! Kus

  • 12 Februari 2009 - 12:14

    Fedde En Tiny:

    Goed Sigal !!!
    Wat een mooi verslag over je vlucht en de eerste dagen in Cameroon.
    Ik ben blij dat je eerste indrukken over de omgeving goed zijn.
    Pas goed op jezelf en wel even wat foto's maken van de kruipende en vliegende diertjes daar !! Liefs xxx Tiny


  • 12 Februari 2009 - 12:17

    LM:

    Hahahah, herkenbaar. Die coca reclame...: Brrrrrr, cold side blablabla. Erg populair all over the continent!!!
    En uiteraard de douanetaferelen, no worries, heel normaal!

    Geniet ervan!

    Liefs uit Tanzania

  • 12 Februari 2009 - 15:52

    Jorien:

    Lief, echt helemaal te gek! Wil foto's zien van je favo plekkie!! Kus! xx Jorien

  • 12 Februari 2009 - 20:39

    San:

    Ohhh...wat fijn dat je helemaal goed bent aangekomen en dat het toch nog allemaal gelukt is met je visa! Snel foto's plaatsen, ben echt zo benieuwd naar de omgeving en je huisje! Wel raar he zo vanuit de sneeuw de tropen in! Heel veel plezier Si! Dikke kus, San

  • 13 Februari 2009 - 12:11

    Cathelijne:

    klinkt vet cool allemaal!!! en wat cool dat je een groot huis op n berg hebt!!! ben blij dat je goed en wel bent aangekomen!!! xx

  • 13 Februari 2009 - 19:23

    Tiny:

    Hee Sigal!

    Als ik dit zo lees; lijkt het er op dat je het erg naar je zin hebt!

    Ben benieuwd naar je volgende verhalen....en heel veel plezier daar!

    Liefs,
    Tiny..!

  • 15 Februari 2009 - 12:47

    Jel:

    Hi lieve Si,

    wat een spannende avonturen!!!!!
    succes daar en ik ga je verhalen lezen!

    Kus JEL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Kumba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2009

Dag Kameroen!

28 Mei 2009

Koninginnedag en meer

29 April 2009

Abomination and Yaounde

18 April 2009

Waza en God

07 April 2009

bruiloft, eenden en slangen
Sigal

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 16630

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: