Koninginnedag en meer - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Sigal - WaarBenJij.nu Koninginnedag en meer - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Sigal - WaarBenJij.nu

Koninginnedag en meer

Door: Sigal

Blijf op de hoogte en volg Sigal

28 Mei 2009 | Kameroen, Yaoundé

Na een paar dagen yaounde voelde ik me helemaal op mn plekje daar! Nieuwe vrienden gemaakt, vooral wat franse meisje, ik kende de weg en er waren supermarkten! Marlies kwam over uit Kumba en op donderdag avond gingen we samen naar het feestje van de ambassade. Dat was op zich wel geinig (vooral de blokjes oude kaas en haring) maar verder was het gewoon een saaie receptie met veel grijze mannen. In het voorlichtingsboekje van mijn studie staan ook een paar van die fotos van diplomaten enzo en dat zag er inderdaad ongeveer zo uit.
Omdat marlies en ik toch echt wel zin hadden in een oranje party hebben we drie weken later een oranje feest gegeven in ons huis! Dat was echt een groot succes! Onze collega's en wat buren kwamen allemaal in het oranje (nou ja bijna allemaal) en we hebben in onze huiskamer gedanst! Echt heel erg grappig.
onze compound bestaat uit 1 huis (waar wij in wonen) en 4 kamers direct achter ons huis. In die kamers wonen 5 mensen, onze buren...persoonlijk zou ik ze meer huisgenoten noemen want hun raam zit ongeveer een meter van ons huis (en mijn oude raam, nu marlies raam). Anyways elke dag vragen ze me of ik mee wil naar hun kerk. Ik stelde dit elke keer uit omdat ik er gewoon niet zo veel zin in had om zondag smorgens vroeg op te staan... uiteindelijk heb ik een deal met ze gesloten...als ze me op zaterdag uit lieten slapen tot 11 uur (wat dus inhoud dat ze niet hardop konden praten tot dan) zou ik de zondag erop met ze meegaan. Uiteindelijk is het ze gelukt om me een keer tot 10:30 te laten slapen :) dat vond ik wel oke genoeg en de volgende dag zat ik dus opeen in een kerk! Gelukkig was het geen katholieke kerk want die begint om 6 uur al. Ik heb marlies en justine ook meegesleept want ik wou niet als enige daar zitten. Het eerste uur was wel oke, ze zongen en dansten enzo best wel geinig. Maar na een uur begon de hel. Ten eerste moesten we 2 keer door de kerk heen en geld in een bankje gooien. Ten tweede moesten alle nieuwe mensen zich voorstellen (in een microfoon) en ten derder dat preeken...aaahhh verschrikkelijk, 2 uur lang naar preken luisteren, ik dacht dat ik dood ging. Ik heb ongeveer een half uur geluisterd en toen disconnecte ik mezelf. Het ging over Jezus vinden ofzo iets. Naderhand mochten we bij de pastoor in huis een frisdrank komen drinken (flessen, zowel frisdrank, als bier zijn hier 0,67 liter). Jeeeeee...mn buren waren helemaal blij en hoopten dan ik de volgende zondag weer mee zou gaan, maar ik heb gelijk maar duidelijk gemaakt dat dit eens maar nooit weer ervaring was :)
afgelopen woensdag was het national day in kameroen. Ze vieren hier het samengaan van het anglofone gedeelte met het francofone gedeelte. Niet iedereen is echt in een feeststemming, de meeste anglofonen willen nl liever een eigen staat en vinden national day dus eigenlijk een treurdag...maar zoals alle andere nationale feestdagen was er smorgens om een uur of 11 een optocht. Allerlei scholen, bedrijven en organisaties marcheren voor de grand stand waar de belangrijke delegatie van de stad zit. Vervolgens gaat iedereen naar een bar om te drinken. Dat marcheren is eigenlijk best wel saai (nou ja eerste 2 x was het wel leuk..maar tsja dan heb je het wel gezien hoor) en ik snap niet waarom ze niet iets leukers verzinnen voor feesten, maar oke. ;0)
afgelopen weekend lekker op het strand gelegen in limbe!!

Nog maar 3 weekjes....tot snel
Xxx si





  • 28 Mei 2009 - 09:20

    Ellemmie:

    Hahaha, grappige verhalen! Wie weet, tot snel!!!

    xxx

  • 28 Mei 2009 - 10:59

    Cath:

    Hey Si.... Maarre... je hebt Jezus dus niet gevonden????? ;-)))))

  • 28 Mei 2009 - 11:01

    Ans:

    Jee Si het gaat allemaal zo snel! Geniet er nog maar even flink van!! Wel zin om je weer te zien en álles te horen. xxxx

  • 28 Mei 2009 - 11:23

    Fedde & Tiny:

    Lieve Sigal,

    Wat weer een schitterend mooi verhaal. Inderdaad de tijd gaat snel. Wat heb je toch een prachtige jurken daar laten maken. Kan ik mijn maten nog aan je doorgeven ??
    Geniet van je laatste weken daar en pas goed op jezelf. Liefs, F&T

    ps. Rika is vandaag met Wiebe en Siebren ( jarig vandaag ) op schoolreis.
    Vandaar nog geen reactie van haar. Maar die komt zeker.

  • 28 Mei 2009 - 18:15

    Eke:

    Waauw uw leven is heel wat voller met belevenissen dan de mijne right now!(ik zit saai verslagen te typen elke dag)

    ps jezus zegt dan hij ieder kaaaarsje ziet...

  • 09 Juni 2009 - 12:59

    Steef:

    He sisi,

    Ik kan je niet meer bereiken kreeg een voicemail meet een of andere mannenstem...kan ik je ergens anders op bellen?

    kus Steef

  • 09 Juni 2009 - 14:43

    Rika:

    Hee,
    Nog een weekje en je kan een duik nemen in de bodensee !!!!!

    Kus Rika

  • 11 Juni 2009 - 15:12

    Rika:

    NOG 5 !!!!

  • 14 Juni 2009 - 11:00

    Rika:

    NOG 2 !!!!

    Een hele goede reis naar huis.

    Kus Rika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2009

Dag Kameroen!

28 Mei 2009

Koninginnedag en meer

29 April 2009

Abomination and Yaounde

18 April 2009

Waza en God

07 April 2009

bruiloft, eenden en slangen
Sigal

Actief sinds 23 Juni 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16624

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 16 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: